Gaaf voor Kinderen

Strandvakantie in Overijssel

Gaaf voor Kinderen ontdekt graag vakantieparken en campings in Nederland. Wij houden wel van lekker buiten zijn (liefst wel met een zonnetje) en van ons eigen land ontdekken. Een tent hebben we eigenlijk nooit bij ons, wij gaan voor gemak en checken daarom graag in in een stacaravan, safaritent of strandhuisje. Wat wel steeds vaker opvalt: een hond is lang niet overal welkom. Dat begrijpen wij natuurlijk best, want sommige honden verharen enorm óf stinken. Onze Takkie zal voor anderen wellicht ook niet zo lekker ruiken, maar verharen doet hij niet. Hij maakt onze vakantie nóg gezelliger, dus wij zoeken een verblijf waar hij mee mag.
Dit keer is dat Het Stoetenslagh. Voor ‘een verrassende strandvakantie in Overijssel’ lezen we op de website. Dat klinkt inderdaad zeer bijzonder, want Rheezerveen (bij Hardenberg) ligt zeker niet bij zee. Hoog tijd dus om deze 5 sterren camping voor gezinnen met kinderen en tieners te ontdekken.

Mees is 10 jaar en dit is zijn ervaringsverhaal over Vakantiepark Het Stoetenslagh! Hij heeft op zijn eigen blog Meeszijndag ook wat geschreven.

Het is het eerste weekend in de vroege meivakantie en wij stappen direct na de Koningsspelen - wat wij op het strand van Castricum vierden - in de auto, op weg naar Overijssel. Na zo’n twee uur rijden komen we in de omgeving waar wij wel vaker op campingvakantie zijn geweest. Om Hardenberg liggen veel familiecampings. Nu gaan wij naar Het Stoetenslagh en bij de receptie vertelt de mevrouw al veel over het vakantiepark. Wij kunnen gaan zwemmen, spelen bij de recreatieplas met zandstrand, naar het indoor strand Happy Fun Beach, bowlen etc. Eerst gaan wij naar onze accommodatie. Wij blijken helemaal aan het eind te zitten op het veldje Rif in chalet 22. Hup, in de auto op weg naar ons veldje. Eerst rijden we langs allemaal kampeervelden waar bijna altijd in het midden een speeltoestel staat. Dan komen we bij onze stacaravan met houten terras. Ik ren samen met mijn zusje (7 jaar) en onze labradoodle ons verblijf voor de komende twee nachten in. Een keuken, woonkamer met band en tafel, een badkamer en los toilet en drie slaapkamers. Genoeg ruimte! De indeling is ons wel bekend, want wij hebben wel vaker in zo’n stacaravan gezeten. Maar nooit eerder zag het er zo gezellig uit. Ik heb zelfs een plantje op het plankje staan. Helaas is het buiten wat fris, dus fleece jasje aan en gaan!

Uniek indoorstrand
Samen met Pien ren ik over het schelpenpad, op weg naar het overdekte strand. Ik kan dat bijna niet geloven… een overdekt strand! Eerst zien we de vijver (recreatieplas) met zandstrandjes en op een eilandje waterglijbanen. Die zijn nu gesloten, want het is nog hartstikke fris. Jammer, want die glijbanen zien er gaaf uit. En het is vast heel tof om hier te zwemmen. In de brochure zag ik dat er ’s zomers zelfs een opblaasbare stormbaan in het water ligt voor nog meer waterplezier. Nu volgen wij de vrolijk gekleurde borden naar Happy Fun Beach. Pien en ik lopen langs de receptie met kleine winkel, dan door het restaurant en langs de bowlingbaan en dan komen we… wauw, in een groot overdekt strand. Het is net of we in Curacao zijn beland, overal gekleurde kussens en banken, een strand om te sporten en zelfs palmbomen.

Op het strand staat ook nog een springkussen. Zeker weten dat wij hier heel wat uurtjes gaan doorbrengen. De activiteiten met het animatieteam zijn hier, nu in het laagseizoen, ook.

Het indoorstrand is echt uniek en het is er nu lekker warm. Gedurende het weekend hebben wij geknutseld met de mascottes Joepie de Kikker en Bobby Beach, beach voetbal gedaan, heel vaak op het springkussen gesprongen terwijl onze ouders rustig op zo’n gezellig gekleurd bankje zaten toe te kijken en ik heb in een palmboom geklommen.

Lekker buiten
Natuurlijk zijn wij ook veel buiten. Er is een grote trampoline en daar verzamelen alle kinderen van de camping zich. Het is in het voorseizoen nog rustig, maar wel gezellig. Er lopen kleine en jonge kinderen en wat tieners. In de zomermaanden schijnt Het Stoetenslagh echt een tienercamping te zijn, en valt er veel te chillen in de jongerenruimte de Box. Goed nieuws want er is op de camping overal wifi.
In het animatieprogramma, wat wij op papier mee hebben gekregen maar ook heel makkelijk te bekijken is via de Stoetenslagh-app, zie ik dat er veel activiteiten zijn. Tijdens ons weekend vooral binnen (volleybal) maar ook op het park zelf gaan wij iets kleins ruilen voor iets steeds groters.

Visvijver en honden
Het vakantiepark is redelijk groot, maar heel gevarieerd. Van kampeerplaatsen tot jaarplaatsen en van tentlodges tot chalets. En natuurlijk van recreatieplas tot kleine speeltuintjes op ieder veldje en van centraal gebouw met zwembad en indoorstrand tot visvijver. Mijn moeder heeft die visvijver ontdekt toen ze met Takkie liep. Er wordt nu nog niet gevist, maar ik weet zeker dat er wel vissen zitten. Volgende keer als wij naar Het Stoetenslagh gaan dus een hengel meenemen. Tijdens het rondje met het hondje valt het mijn moeder op dat ze maar op een beperkt deel van de camping mag lopen met de hond. Prima. Maar een iets te fanatieke jaarplaats-gast gaat helemaal uit haar dak als ze met de onze kleine labradoodle iets van het pad af gaat om een foto te maken. Jammer en ook echt niet nodig! Wij ruimen altijd de poepjes op en bovendien kregen wij van de vriendelijk receptiemedewerkster een poepzakjeshouder voor aan de hondenriem.

Zalige tapas
In de omgeving is genoeg te doen, maar als je een weekend op Het Stoetenslagh bent dan valt er hier genoeg te ontdekken. Ik wil helemaal het terrein niet af! Ik wil spelen, want ik heb al vrienden gemaakt. Met die vrienden ga ik trouwens bowlen, want eind van de dag is het echt best koud. Op de neon verlichte bowlingbaan hebben wij een hoop lol. Er zijn twee bowlingbanen en ernaast is een boogschietbaan. Gaaf voor papa.
’s Avonds gaan we in het restaurant eten en in de ochtend haal ik zelfs een ontbijtmand vol lekker op. Daar worden papa en mama heel blij van. In het restaurant staan er heel veel lekkere tapas op de menukaart en er wordt heel wat afgesmuld door mijn ouders. Pien neemt een pannenkoek en ik patat met een kroket. Het eten is erg lekker. Zo lekker dat we twee avonden achter elkaar in het restaurant eten. Die tweede avond komen wij overigens in onze stacaravan terug en blijkt de elektriciteit het niet te doen. Het is ook hartstikke koud. En donker. Mijn zusje vindt dat eng, maar de verlichting in de mobiele telefoon helpt. Al heel snel is er hulp van Het Stoetenslagh gekomen en wordt alles opgelost. Perfect!

Zwemmen
Het overdekte zwembad is ideaal voor jonge kinderen, maar ook voor mij als net tiener is het nu prima. Om het zwembad liggen steentjes, dat doet even zeer aan je voeten, maar het oogt wel heel gezellig en schoon.

Wij hebben met ons gezin ontzettend genoten op de 5 sterren camping voor gezinnen met kinderen en tieners.

Wat het verblijf voor ons onder andere fijn heeft gemaakt is de grote diversiteit aan activiteiten en mogelijkheden, zowel voor jonge kinderen als oudere kinderen, tieners en natuurlijk voor de ouders.

Dat maakt Het Stoetenslagh gaaf!

Wil je nog meer lezen?

Kijk dan op www.stoetenslagh.nl of lees het ervaringsverhaal van onze FamilyTravelBlogger-collega Saskia van Kidseropuit.