Gaaf voor Tieners

Escape Room The Game: Challenge

Als tiener ken jij de Escape Room The Game (kaart)spellen al, toch?
Na het succes van Escape Room The Game: 2 Players en Escape Room The Game: Puzzle Adventures lanceert de Rotterdamse spellenuitgever Identity Games een nieuwe uitbreiding.

Raadsels
Escape Room The Game: Challenge. Ga de strijd aan met je tienervrienden, los binnen 10 minuten zoveel mogelijk raadsels op en win! Yeah.
Je bent opgesloten door een genie, zonder hoop op vrijlating. Of is er toch wel hoop…? Hij laat je gaan als je kunt bewijzen dat je het waard bent! Laat zien dat je rustig kunt blijven onder druk en los binnen 10 minuten zo veel mogelijk puzzels op; alleen dan maak je kans om dit te overleven…

Speel alleen of in teamverband en ontrafel onder tijdsdruk de raadsels, terwijl de seconden wegtikken... Lukt het jou om helder na te denken onder tijdsdruk? Het spel bevat 48 brainteasers om je hersens te laten kraken. Alle raadsels opgelost? Dan kun je gelijk beginnen aan deel 2.

Het betaalbare en ideale brain train-spel voor thuis of on the go! 

Gaaf leesboek voor TikTok-fans

Ben jij net als onze tiener dol van TikTok? Dan is het fictie-boek met TikTok in de hoofdrol – De TikTok Cahllange – een aanrader. Schrijfster Annet Jacobs heeft een leuk, herkenbaar en ook spannend verhaal gemaakt voor kinderen vanaf 9 jaar.

Grote hit

TikTok is in Nederland een grote hit. Het aantal gebruikers staat in Nederland bijna op 5 miljoen! Dagelijks zijn kinderen – maar juist ook volwassenen – bezig met video’s en dansjes. Onze GaafvoorKinderen-tester staat tijden voor de spiegel danspasjes te oefenen en daarna is ze eindeloos en met veel plezier met de filmpjes bezig. Het mag duidelijk zijn, TikTok is een grote hit. Een boek over dit medium kon dus eigenlijk niet uitblijven.

Pranks op TikTok

Het verhaal is soms super grappig als er pranks op TikTok worden uitgehaald. Geinig! Maar het draait vooral om een grote wedstrijd… een challenge, zoals al uit de titel van het boek op te maken valt.

De hoofdpersoon is Nova. En tja, zij mag dus van haar moeder geen account op TikTok. Dat is natuurlijk balen voor haar. Zeker als haar vriendinnen, iedereen in haar klas en zelfs haar meester wel mee gaan doen aan de TikTok Challenge.

Nova helpt haar klasgenoten met filmen voor de TikTok-wedstrijd… ze is creatief genoeg om er echt iets tofs van te maken. Ze wil dus echt heel graag zelf meedoen. En dat doet ze dus ook, stiekem!

Toeval of niet, maar Nova vindt een mobiel en gaat hiermee aan de slag op TikTok. Ze leent de naam van haar buurjongen Dax en haar filmpjes hebben veel succes. Wauw. Hmmm, zolang niemand weet wie DaXtotheMaX echt is, is er geen probleem. Toch?

Wat denk jij? Zal ze er problemen mee krijgen, ja of nee?

Dat kun je gaan ontdekken in dit boek. Wij vinden De TikTok Challange een aanrader!

Wil je meer reviews over dit boek lezen?

Ga dan naar het kinderpanel van Kinderboeken.nl

Mindf*ck: waterfles laat je smaken proeven met je neus

Wat? Je drinkt dus gewoon water uit een fles, maar je proeft limoen / cola / komkommer. Serieus… hoe kan dat?!

Kraanwater drinken met een geurtje, hoe werkt dat?

Je vult de fles met kraanwater, installeert een zogenaamde geurpod en drinkt via het rietjes puur kraanwater met een smaak, zoals appel of limoen. Althans…je dénkt dat het water een smaak heeft. Met je tong proef je basissmaken, zoals bitter, zoet en zuur.

En met je neus neem je smaken waar die je echt lekker vindt. Doordat er lucht langs de geurpod je neus instroomt wanneer jij een slok water neemt, lijkt het alsof je water met een smaakje drinkt. In werkelijkheid bereikt deze smaak je hersenen dus alleen via je neus.

Eerste drinksysteem ter wereld

Van deze neurowetenschappelijke kennis maakte air up dankbaar gebruik, en introduceerden ze met deze waterfles het eerste drinksysteem ter wereld dat water op smaak kan brengen door er enkel geur aan toe te voegen.

Gezond en duurzaam

Steeds vaker zien wij deze waterfles opduiken, bij influencers, sporters en tieners. Yep, wij vinden de air up waterfles een echt tienerding. Gaaf voor Tieners!

Laten we starten met het uiterlijk van de waterfles… tja, want dat is toch het eerste wat je ziet. Wij hebben een starter set met een grijze fles en knaloranje lus. Ziet er cool uit. Echt, zo’n wegwerpflesje van plastic wil je gewoon niet meer als je deze air up hebt!

Tweede enorme voordeel is: je drinkt geen zoete frisdrank, met suikers… maar gewoon water. Veel gezonder! Dit was ook het idee van de 28-jarige productontwikkelaarster Lena Jüngst, tevens oprichter van air up®. De Duitse vertelt: “We willen het overmatige gebruik van suiker in de vorm van frisdrank verminderen en tegelijkertijd plastic en CO2-uitstoot besparen.” Ook wil air up® het drinken van water stimuleren als dé manier om beter voor ons lichaam te zorgen. Niet alleen gezondheid, ook duurzaamheid is een belangrijke topic. De hervulbare drinkfles heeft 25 tot 50 keer minder plastic nodig dan een liter smaakdrankjes. De fles is gemaakt van BPA-vrij Tritan™ en het mondstuk is gemaakt van voedselveilige siliconen die ook in fopspenen worden gebruikt. De geurpods zijn daarnaast 100 procent recyclebaar en de aroma’s zijn 100 procent natuurlijk.

Geurpods

Drink 100% kraanwater, ‘proef' 100% smaakwater… Proeven met je neus is vanaf nu geen illusie meer. Dankzij deze nieuwe dranktechnologie geeft de natuurlijke geur een smaak aan water. Een mindf*ck dus. Door de geurpod toe te voegen speelt de waterfles een spel met de zintuigen en hersenen, die het water als smaakwater herkennen. Terwijl je gewoon kraanwater drinkt. Je ruikt als het ware via je mond. Het belangrijkste onderdeel van de fles is de geurpod met geparfumeerd lucht, gemaakt van natuurlijke aroma’s. Via deze verwisselbare geurpods stroomt lucht zodra een slok water wordt gedronken. Bij de consumptie scheidt deze geparfumeerde lucht zich van het water en stijgt het door de keel naar de neus, waardoor het als smaak wordt ervaren. Dit alles terwijl het water gewoon eenvoudig kraanwater blijft, of het nu stilstaat of bruist.

Er zijn enorm veel verschillende ‘smaken’ en air up komt steeds weer met nieuwe geurpods. Wij vinden bijvoorbeeld de limoen en cola lekker, maar je er is ook koffie, kersen, komkommer, en wildberry, om er maar een paar te noemen. Eind maart zijn de geurpods pompelmoes (grapefruit) en mango-passievrucht nog toegevoegd. Er zijn nu in totaal 13 smaken en air up blijft nieuwe geurpods toevoegen! Wij zij nog lang niet klaar met water drinken en onze hersenen voor het lapje houden. Die waterfles gaat overal mee naar toe en we vertellen er vol enthousiasme over. 

Als je ‘wenkies’ maar goed zitten

Wenkbrauwen zijn belangrijk. Ze laten je gezicht net even iets meer stralen. Je kunt ze netjes met een borsteltje in model brengen, maar nog mooier worden je ‘wenkies’ met een kleurtje er op.

 

Ik heb de Brow Wax Pen van essence ontdekt. Gaat super simpel. Met deze pen breng je wenkbrauwen op natuurlijke wijze in vorm. Hup, dopje van de pen en met een paar strepen over je wenkbrauwhaartjes, waarbij je de transparante textuur aanbrengt, zitten ze in style. Easy!

Wil je net wat meer kleur in je wenkbrauwen? Ook daarvoor heeft essence een handige pen. Met de twee uiteinden combineert de Brow Powder & Define Pen een precieze vorm met natuurlijk ogende volle wenkbrauwen. De driehoekige penvorm is ideaal om de wenkbrauwen zachtjes te omlijnen en fijne haartjes bij te tekenen. De crème-tot-poeder textuur in de spons kan worden gebruikt om ‘gaten’ in de wenkbrauwen subtiel op te vullen. Dit was even een paar keer oefenen, maar nu heb ik super mooie ‘wenkies’.

Bubbels van kruidige peperkoek

Oehhiieeeehhh, nice! De shower & bath gel van Treaclemoon™ met de naam Warm Gingerbread Spice. Dat is eens echt een andere geur.
Warme winter
Als ik de flacon zie word ik al helemaal blij. Een leuke koek in de vorm van een beer. En bij gingerbread denk ik ook meteen aan een warm gevoel in de winter. Dat is precies de bedoeling van Treaclemoon. Want: “De winter is de tijd van lekker binnen bij de open haard of kachel, terwijl het buiten ijzig guur en koud is. Dé tijd ook voor heerlijke kruidige geuren zoals peperkoek, kaneel of bessen die zorgen voor een echte winterse geurbeleving.” Daar past dus precies deze nieuwe geur bij. Een warme winter, onder de douche of in bad.

Lees meer: Bubbels van kruidige peperkoek

Van links, naar rechts… met Snollebollekes kaartspel

Met een spelletje kaarten hoef je bij ons thuis niet aan te komen. Daar zijn we niet handig in. Maar kom je met Het Kaartspel Snollebollekes aan… dan gaan we enthousiast aan de slag.
Tja, dat komt ten eerste door de naam en ten tweede omdat we wel van een feestje houden. Reken maar dat het een feest is om dit kaartspel te doen.


Voor jong en oud
In het partyspel vind je 50 Snollebollekeskaarten, 40 partykaarten een speciale dobbelsteen.

Voor 18+ zijn er nog eens 20 18+-kaarten toegevoegd. Let er dus op dat je deze kaarten (in fuchsiaroze) met pikante opdrachten uit het spel haalt als je met kinderen speelt.


Het Kaartspel Snollebollekes is gaaf voor kinderen vanaf 10 jaar en leuk met een groepje mensen (van 2 tot en met 6 spelers). Wij lachen ons suf met de opdrachten.

Extra boost
Het knotsknettergekke kaartspel van Snollebollekes geeft iedere gelegenheid een extra boost. Want wat zijn er hilarische opdrachten in dit kaartspel! Zoals ‘geen ja of nee zeggen’ en ‘niet aankijken’ of ‘verwissel van plek’. Daar komt ‘ie… de kaart ‘alle spelers verplaatsen een plek naar rechts’. Of toch links? Hahah, het bekende lied van de Snollebollekes ga je vanzelf zingen als je dit kaartspel speelt.

Gooi met de dobbelsteen en leg je kaarten strategisch weg om zoveel mogelijk stropdasjes (punten) te verdienen. Of boeien die stropdasjes je niet en zie jij je vrienden liever gekke dansjes doen, op elkaars rug rijden en de polonaise lopen? 

Lees meer: Van links, naar rechts… met Snollebollekes kaartspel

Welke wimperlook wil jij?

Onze ogen staan altijd al in de ‘picture’ maar zijn nu extra belangrijk geworden omdat we, in het OV en op drukke plekken, een mondkapje moeten dragen. Ogen zijn niet alleen de spiegel van je ziel, ze geven de ander ook een signaal in wat voor ‘mood’ we zijn. Twee redenen om onze ogen te accentueren en natuurlijk is de mascara, hét make-upproduct van de vrouw, hierbij onmisbaar.


Wimperlook
Kies je voor extreem volume, winged-out volume, opbouwbaar volume of ga je voor volume & waterproof met een ‘scandalous’ impact?
Om je zoektocht wat makkelijker te maken laat Rimmel London je onder de slogan ‘What’s your lash scandal?’ kennis maken met haar vier Scandaleyes Mascara’s. Ze hebben allemaal hun eigen specificaties en één gezamenlijk doel: ze maken onze wimpers langer en voller waardoor we er nog beter uitzien en ons nog mooier voelen.

Vier verschillende Scandaleyes Mascara’s
Welke wimperlook wil jij? Ontdek vier verschillende Scandaleyes Mascara’s voor wimpers die ‘scandal’ volumineus zijn. Je ‘wimperwensen’ kunnen verschillen, afhankelijk van je stijl en stemming. Daarom heeft Rimmel een complete Scandaleyes Mascara-lijn gecreëerd.
Het vinden van de voor jou perfecte mascara is gemakkelijk dankzij de opvallende, gekleurde verpakkingen.

Kies de oranje mascara - Scandaleyes Reloaded – voor intense, supergrote wimpers.

Neem de paarse verpakking van Scandaleyes WOW Wings voor een onmiddellijk ’winged wow’ effect.

Of ga voor de roodgekleurde Scandaleyes Volume On Demand die laag na laag zorgt voor volumineuze, opbouwbare, klontvrije wimpers.

Ben je meer van de waterproof, pak dan de blauwe mascara – de Scandaleyes WOW Wings Waterproof - voor een waterbestendig, ‘winged wow’ volume.

Gelezen: Het geheim van het Klavertjesplein


Ik ben blij verrast als kinderboekenschrijver Michael Reefs mij weer vraagt om een boek van hem te lezen voordat het verschijnt. Dat mag ik wel vaker doen en het voelt voor mij zo speciaal om een kinderboek te mogen lezen voor verschijning. Dit keer gaat het om Het geheim van het Klavertjesplein.
Door de titel ben ik meteen nieuwsgierig naar het verhaal en de prachtige cover van het boek zorgt er voor dat ik direct start met lezen… en het daarna niet meer weg kan leggen. Op de site van Uitgeverij Stormsteen staat bij het boek: Het engste avonturenverhaal ooit! Ik had het dus kunnen weten.
Bizar spannend
Ik zou Het geheim van het Klavertjesplein – geschikt voor lezers vanaf 10 jaar – trouwens niet al ‘te eng’ willen bestempelen. Wel als behoorlijk bizar, mysterieus en spannend. Okay, ik begin bij het begin en lees in het proloog: “Er zijn een paar dingen over het Klavertjesplein in Hartendal die je moet weten. Zo is het geen simpel rond of vierkant plein, maar een plein dat de vorm heeft van een klavertjes blad, met vier blaadjes. Je zou het dus ook wel het Geluksplein kunnen noemen. Maar geluk is wel het laatste wat de bewoners hebben gehad.”
Op het plein staat een eigenaardig huis: het vervloekte Torenhuis Er wordt gefluisterd dat de dikke muren moeten voorkomen dat een groot Kwaad zal ontsnappen. Zes zware sloten moeten de deur voorgoed gesloten houden. Op de achterkant van het boek lees ik: “Sophie, Doortje, Jerry en Rick geloven niets van de verhalen die rondgaan en kunnen niet wachten om het Torenhuis binnen te gaan. In hun zoektocht naar de sleutels van de zes sloten komen ze achter de waarheid die de ouderen van het plein zo wanhopig proberen te verbergen. Dan begint het langzaam duidelijk te worden… Er huist wel degelijk iets heel gevaarlijks in het Torenhuis. Zullen de vrienden sterk genoeg zijn om het te verslaan? Of zijn ze al te laat en is het Klavertjesplein reddeloos verloren?”


Review: Het geheim van het Klavertjesplein
Na 305 pagina’s laat ik Michael weten: Nu wil ik ook op het Klavertjesplein wonen! Wát een spannend avontuur beleven vier stoere kinderen – Sophie, Doortje, Jerry en Rick – die aan het Klavertjesplein wonen als zij het Kwaad uit het vervloekte Torenhuis loslaten. Tot het eind van het boek lees ik gefascineerd door, want wat maakt het viertal een bizarre dingen mee: van gevangen zitten tussen vlijmscherpe en gelige tanden in de bek van een draak tot een hongerig, levend skelet.

Tijdens het lezen wordt het mij soms té gek en slaak ik kreten uit als ‘ohhhhh’ of schiet ik in de lach omdat de fantasie van schrijver Michael Reefs wel heel groot is. En toch leef ik volledig mee, omdat hij het verhaal zo beeldend beschrijft dat het lijkt of ik over de schouder van de kinderen meekijk. Ik ben in Hartendal en ik voel hoe het Kwaad in het Torenhuis op het Klavertjesplein aanwezig is. Als het Kwaad maar verslagen wordt en alle mythes zijn opgehelderd… dán wil ik ook op dit Geluksplein wonen!

Meeleven en grappige namen
Ik leef met de vier kinderen mee, want brrrr… je zal te maken krijgen met een eloko (dwergachtig wezen), een draak, levend skelet, een Cetus (waterbeest) en Huma-vogel. En dan steeds in je achterhoofd de dreiging vanuit het Torenhuis. Telkens als de klokken op het plein gaan luiden, gaat iedereen naar binnen. Maar waarom precies? De spanning wordt uitstekend opgebouwd. 

Lees meer: Gelezen: Het geheim van het Klavertjesplein

Musthaves voor de trendy young ones

Rellix is voor alle young ones die in love zijn met jeans en andere denim producten. Voor de trendy boys en girls die hun eigen stijl willen creëren met mooie, sustainable producten van een hoge kwaliteit. De collectie van Rellix is verkrijgbaar in de maten 10/140 tot en met 18/188.

Col en jeans

Deze collectie zit vol met comfortabele knitwear voor boys en girls. Trendy collen en truien in de kleuren army, zwart, navy & grijs. Fijne basisartikelen die dit seizoen niet in een mogen ontbreken. Laat bijvoorbeeld de girls de witte knitwear matchen onder leuke jasjes of de boys de zwarte col op een light wash jeans.

Flower trend

Ook komen de stoere denim items weer terug dit seizoen. Je vindt jeans met verschillende fittings in mooie wassingen en stoere details, zoals de repaired trend. Maar ontdek ook de non denim producten in deze collectie zoals mooie pantalons, flair leggins en chino's. De populaire flower trend, ruit en streep ga je terug zien in de stijl van Rellix.

F1 racen op PS4

Het kan je haast niet zijn ontgaan… de nieuwe F1® 2020 game is er. De officiële videogame van het 2020 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™.

GaafvoorKinderen-tiener Mees test de speciale Deluxe Schumacher Edition voor PlayStation® 4. Hoe gaaf!

De puber schrijft: “Het nieuwe spel F1 2020 bestaat 70 jaar en dus dat betekent ook een speciale game. Je kan je eigen personage maken! Ik vind MY TEAM echt gaaf om te maken. Creëer een eigen team met logo, eigen motor en eigen teamgenoot. Dat is echt super. In de coureurscarrière is je doel om 1ste ter wereld te worden en in de carrière kan je je eigen auto upgraden, zodat je een betere start of een duurzamere auto krijgt. Dan kan je gaan racen in je eigen auto met je eigen team. Dat vind ik echt bijzonder. Wat ook heel speciaal is: je kan op het circuit Zandvoort. In 2020 werd daar helaas niet echt geracet, maar achter mijn beeldscherm kan ik dat zelf nu wel doen. Hoor de ronkende motoren eens. Wat een geluid! Je kan ook extra spullen kopen, zoals handschoenen of een nieuwe kleur. Ook heel grappig, maak je eigen dansjes als je hebt gewonnen. Je heb ook een vip podiumpas waarmee je overal kunt komen.”

Voor een leek is van zijn review niet alles te begrijpen, dus hierbij nog even de extra uitleg.

Zeventig jaar F1®
Om de zeventigste verjaardag van Formule 1® te vieren ontvangen fans die de F1® 2020 Seventy Edition aanschaffen exclusieve in-game items zoals podium emotes, liveries en teamkleuren. Voor fans van Michael Schumacher is er een speciale Deluxe Schumacher Edition beschikbaar met additionele in-game content en vier iconische auto’s uit zijn legendarische carrière. Beide edities worden geleverd met extra virtuele valuta, waarmee de Podium Pass VIP kan worden ontgrendeld. Spelers kunnen racen, meer cosmetische items vrijspelen en voldoende valuta verdienen voor het opvolgende VIP-seizoen. 

F1® 2020, leuker voor beginners
Menu’s zijn versimpeld en dankzij de nieuwe assists wordt de onderlinge competitie tussen spelers nog spannender en belanden spelers minder vaak in de grindbak. Er zijn verschillende verbeteringen op de baan doorgevoerd, zoals ERS-activatie, welke net als in het echte leven met een druk op de knop kan worden ingezet, evenals de introductie van een virtuele achteruitkijkspiegel. In navolging van het succes van vorig seizoen keert de F2™ ook terug met verschillende opties: drie races, een half seizoen en een volledig seizoen. De F2™-seizoensupdate wordt later dit jaar toegevoegd als gratis digitale download. 

Uitdagend voor gevorderden
My Team, een nieuwe modus die de wisselwerking tussen coureur en manager belicht, geeft spelers de mogelijkheid om een eigen Formule 1®-team op te zetten en daarmee een plaats in te nemen naast de gevestigde 2020 line-up. Van het design van de auto tot het selecteren van een teamgenoot en de zoektocht naar sponsoren: spelers worden op de proef gesteld en moeten ervoor zorgen dat alles zowel op de baan als buiten de baan soepel verloopt. Spelers kunnen ervoor kiezen om een volledig seizoen van 22 races te rijden, of kortere varianten, bestaande uit en 10 en 16 races in My Team en in een carrière van 10 seizoenen. 

F1® 2020 bevat alle 10 de teams, 20 coureurs en auto’s uit het 2020-seizoen. De nieuwste liveries, teamkleuren, waaronder Mercedes AMG Petronas, worden toegevoegd in een gratis digitale update. 

‘Er is twee jaar lang met veel liefde en passie aan F1® 2020 gewerkt en we zijn trots dat we op ieder vlak hebben kunnen innoveren’, zegt Lee Mather, F1® Franchise Game Director bij Codemasters. ‘Of iemand onderling de strijd aan wil gaan in een split-screen race, een seizoen bestaande uit tien races wil racen of de rol van manager op zich wil nemen: deze game heeft het allemaal. F1® 2020 geeft spelers zoals nooit tevoren de mogelijkheid om te racen zoals zij dat willen.’

Olav Mol

De Nederlandse F1®-verslaggever Olav Mol is al sinds 1991 te horen als F1®-commentator en heeft al meer dan 500 F1®-races voorzien van zijn deskundig en iconisch commentaar. De verslaggever is ook te horen in het virtuele commentaar in de officiële game F1® 2020!

Circuit Zandvoort

In de documentaire: Zandvoort in F1® 2020, The making of, is exclusief te zien hoe Codemasters te werk gaat en alles op alles zet om het vernieuwde Circuit Zandvoort in de game F1® 2020 te implementeren.

Met anekdotes van oud F1®-coureur Jan Lammers en Hans Hugenholtz jr, zoon van de baanontwerper, krijgen kijkers in de documentaire unieke beelden te zien over het ontstaan van Circuit Zandvoort.

Bovendien geeft Lee Mather, Franchise Game Director van Codemasters een exclusief kijkje in de keuken bij de gameontwikkelaar. Met deze niet eerder vertoonde beelden van de gameontwikkelaar krijgen kijkers te zien hoe Codemasters de uitdaging aangaat om binnen een jaar tijd naast Hanoi Circuit ook het vernieuwde Circuit Zandvoort te digitaliseren in de game F1® 2020.

De game is o.a. te koop bij Bol.com.

Overweeg je het product aan te schaffen, klik dan op onze link naar Bol.com. GaafvoorKinderen maakt gebruik van bol.com affiliate links. Als jij dus op één van de links klikt, dan krijgen wij daar mogelijk een percentage commissie over. Het kost jou niets extra!