Gaaf voor Kinderen

Achter de kinderwagen

Sommige papa’s hebben er geen moeite mee… achter een echte meisjes kinderwagen lopen. Ik ga meer voor hip en gaaf. En Nederlands. Vandaar dat ik de Joolz special edition, de Joolz Day Nautic, echt iets vind. Een kinderwagen voor ouders die hun vrije tijd het liefst doorbrengen op en aan het water en in de haven. De bekleding van de stijlvolle en sportieve kinderwagen is gemaakt van zeilmateriaal en ademt de sfeer van een Caribische regatta, een zomervakantie aan de Italiaanse Riviera of een zeiltocht op het IJsselmeer. “Ik ben zelf een groot zeil- en botenliefhebber”, zegt creatief directeur Emile Kuenen. “Omdat ik zelf zoveel tijd doorbreng op het water zie ik ook dat veel anderen deze passie delen. Zo kwam de onvermijdelijke gedachte bij me op een special edition van de Joolz Day te maken voor nautische fans. Nederland is internationaal vermaard  om onze dijken en de zee, en onze eeuwenlange strijd tegen het water. Als Nederlands merk wilden we ook een eerbetoon brengen aan onze geschiedenis.”

 

Prikt niet!

Jaren dacht ik dat als een verzorgingsproduct – zeker na het scheren – wat prikt pas echt z’n werk deed. Maar dat hoeft niet als het aan Dove Men+Care™ ligt! Een huidverzorgingsproduct voor mannen kan tegelijkertijd verzorgend en langdurig effectief zijn zonder dat de huid onprettig hoeft aan te voelen. Dagelijks gebruik ik een douchegel, deodorant, shampoo en een geurtje. Dove Men+Care™ breidt de bestaande lijn Body & Face Wash douchegels en deodorants uit met twee nieuwe varianten: ‘Dove Men+Care™ Aqua Impact’, extra verfrissend, ‘Dove Men+Care™ Sensitive Clean’ en ‘Dove Men+Care™ Sensitive Care’, extra verzorgend. Ruikt prettig, werkt perfect. 

Hoe ruikt een poloshirt?

Er zijn heel wat mode- en parfumhuizen die zich laten inspireren door bepaalde plekken of persoonlijkheden, om een nieuwe geur te ontwikkelen. Maar LACOSTE doet daar niet aan mee. Hun nieuwste collectie mannengeuren is niet gebaseerd op een persoon of locatie, maar op iets veel interessanters: een kledingstuk. En wat voor één! EAU DE LACOSTE L.12.12 is geïnspireerd op een van de meest beroemde kledingstukken voor mannen: het alom bekende LACOSTE L.12.12 poloshirt. In 1927 voor het eerst verkrijgbaar en ontworpen door  René Lacoste. Een geliefd kledingstuk voor veel mannen vanwege de unieke, ademende piquéstof, zachte kraag, het bekende langere ‘tennisachterpand’ en het legendarische krokodillenlogo.

Anyway, ik ben fan. En nu ook van de drie nieuwe geuren die vanaf 21 maart verkrijgbaar zullen zijn. De eerste geur in de serie is EAU DE LACOSTE L.12.12 Blanc die, net als een klassieke witte polo, een pure en makkelijk draagbare eenvoud uitstraalt. Geurend naar o.a. grapefruit , kruidige kardemom en rozemarijn en Mexicaanse tuberoos. Haha, hiervoor moet je wel goed kunnen ruiken of een ‘neus’ zijn. Laat ik het zo zeggen, ik vind ‘m perfect voor de eerste lentedagen. De L.12.12 Bleu is een krachtige, koele watergeur. Daar houd ik – ook nog eens als zeilliefhebber - heel erg van. De geur roept de klassieke frisheid van water op, met unieke elementen als pepermunt, varen, roze grapefruit, salie en zelfs lavendel. En dan de groene flacon L.12.12 Vert: een relaxte, frisse, outdoorgeur met bamboe, bergamot, meloen, berkenblad en sandelhout.

LivingAmbiance

Het LivingColors concept van Philips had ik al een tijdje geleden ontdekt. Maar sinds ik de vloerarmatuur van LivingAmbiance ken, heb ik er een nieuw speeltje bij. Dol op gadgets, net als menig andere papa. Dus die schitterende design lamp in huis gehaald en proberen maar. Ik moet toegeven, ik moest de gebruiksaanwijzing wel even doornemen… ik dacht met wat drukken op de afstandsbediening met kleurenpallet kom ik er wel. Zo werkte het niet helemaal. Even lezen. Je kunt namelijk de bovenzijde van de lamp prachtig laten opkleuren (letterlijk) en de onderkant functioneel wit laten schijnen. En dimmen! Een revolutionair concept voor de sfeer in huis. Bovendien, wat een keus aan kleurschakeringen. Tussen geel naar rood en blauw met groen zijn duizenden kleuren te vinden op mijn afstandsbediening. Naast de Philips LivingAmbiance vloerarmatuur heb ik ook een startersset met LivingWhites spaarlampen en afstandsbediening om het LivingAmbiance concept toe te passen in bestaande armaturen aangeschaft. Zo kan ik de hele ruimte verlichten met 1 druk op de knop. Ik weet het nu zeker, kleur doet veel in huis. Nu sparen voor de tafellamp en LivingAmbiance tafelverlichting... 

Wat is LivingAmbiance?

- Draadloos home verlichtingsconcept van Philips voor zowel functioneel wit licht en sfeervol gekleurd licht - Design tafel-, vloer- en plafondarmaturen van LivingAmbiance - Eén afstandsbediening - LivingWhites stekker en spaarlampen om bestaande armaturen aan te koppelen - 16 miljoen kleuren en elke variatie wit licht - Drie favoriete lichtsferen creëren en bewaren - Dimfunctie en instelbare kleurintensiteit

 

Eye catcher in lichtgewicht

Wie wil er nou niet het beste van het beste op het gebied van design, prestaties en gebruiksgemak? De moderne man kiest dan een flinterdun notebook in lichtgewicht, de Notebook 9 serie van Samsung. Met een gewicht van 1,31 kilo (in duralumin, materiaal uit de luchtvaartindustrie dat twee keer zo sterk is als aluminium) en een dikte van 16,3 millimeter zijn de 13 inch notebooks makkelijk mee te nemen. Gaaf om te zien! En vanaf half maart in Nederland beschikbaar. www.samsung.nl

Avontuurlijk filmen

Hoe hard fiets jij door het bos op je mountainbike? Of wat zie je eigenlijk als je over de bergen sneeuw naar beneden komt? Maar ook, wat gebeurt er onder water tijdens het snorkelen? Met de Comfortcam Adventure Camera worden avonturen vastgelegd. Met de water- en schokbestendige kleuren videocamera leg je de mooiste en spannendste momenten vast. De hulpstukken voor bevestiging op een helm, aan de arm, aan het stuur of op het dashboard, maken de camera geschikt voor video-opnamen van bijvoorbeeld auto- en motorsport, mountainbiken, skaten, skiën, bergsport en snorkelen (tot 3m). Deze kleine en handzame camera met een ruim gezichtsveld van 80°, heeft een ingebouwde microfoon en is direct aan te sluiten op PC of TV voor het bekijken van de avontuurlijke beelden. Gaaf! www.trebs.nl

Bleu de Chanel

De nieuwe herengeur van Chanel is een fijne verrassing. Bleu is gaaf en graag gedragen. Zeker ook dankzij de mooie omschrijving van de Eau de Toilette: “Eerst is er de wapperende sluier van Citrusvruchten. Van sinaasappel- en citroenbomen die enkel hun vruchten afgeven en hun geuren loslaten tussen het blauw van de lucht en van de zee, in Calabrië of Sicilië. Gevangen in deze lichte en heldere bries zit een vleugje Grapefuit, vergezeld van Pepermunt, Roze Bessen en Nootmuskaat. Een snuifje Gember die de Grapefruit komt uitdagen om er alle bitterheid uit te halen. Reeds van meet af aan weten wij dat dit parfum ons naar het meest onverwachte zal leiden.” www.chanel.nl

Bots - Er is genoeg voor iedereen

Gaaf! Wat een heerlijke cd. Ik heb het over Bots. In eerste instantie trok de rode cd-hoes mijn aandacht, plus natuurlijk het woord Bots. Maar ook namen als Guus Meeuwis, Huub van der Lubbe, Freek de Jonge, Peter Koelewijn en Thé Lau. Waanzinnig mooi man. En dan het verhaal achter de cd, aldus Coast to Coast: “In mei 2007 is de band Bots bezig met de opnames van een nieuw album, de veertiende inmiddels sinds 1975. Zanger Hans Sanders heeft op dat moment vier nummers ingezongen en krijgt te horen dat hij ongeneeslijk ziek is. Samen wordt er besloten dat er een laatste Botsmonument gerealiseerd zal worden in de vorm van een CD die verder afgemaakt zal worden met gastzangers die door Hans en de groep bewonderd en gewaardeerd worden. In november 2007 overlijdt Hans en de groep maakt de opnames, gewapend met zijn wensen en instructies af. Dit is het resultaat.”

Op 2011!

 Wat een gave Grolsch fles! Kijk nou toch wat een plaatje… Piet Paris heeft de Limited Edition Beugelfles voor Grolsch ontworpen. “In 2009 ontwierp ik in opdracht van Dudok een bierviltje voor de mode Biënnale in Arnhem. Voor dit viltje heb ik mij laten inspireren door het merk Grolsch. Dit ontwerp is terug te vinden in het boek `Piet Paris Fashion Illustrations´. Ik was daarom erg enthousiast toen Grolsch mij benaderde om samen te werken aan het ontwerp van een collectors item. Ik ben trots op het resultaat!”, aldus Piet Paris.

Deze 1,5 liter beugelfles knallen we feestelijk open in december. OP 2011, zoals de tekst en de illustratie van de twee proostende vrouwen op fles zegt. www.grolsch.nl

Pittige Marc Jacobs

Marc Jacobs zegt zelf over deze creatie: ‘voor alle cool guys in de wereld!’ Even testen dus… KaBANG, deze eau de toilette in pittig klein formaat (30 ml) komt goed aan. Gaaf geurtje! Dat denk ik niet alleen, dat zegt men (lees: vrouwen) om mij heen ook als ik deze geurexplosie draag.

Persoonlijk project…

De creatie van BANG was voor Marc Jacobs in meerdere opzichten een bijzondere ervaring. Omdat het een mannengeur betrof, kon hij echt zijn eigen favoriete ingrediënten kiezen. De geur heeft in zich: een trio van roze, witte en zwarte peperkorrels; houtsoorten en vetiver. De kleine flacon in zwart valt zeker op in de lijn van Marc, met ‘grote broers’ in 50 en 100 ml, die met zilverkleurig metaal bedekt zijn.