Okay, een tekst over veiligheidshelmen mag misschien niet helemaal stoer of gaaf klinken. Maar kijk nou zelf naar de afbeeldingen van de lifestyle-helmen. Met puike printjes en kekke kleurtjes. Nutcase ontwerpt innovatieve helmen. Het bedrijf werd in 2006 door Michael Morrow (voorheen Creative Director bij Nike – wat natuurlijk al iets zegt over het hippe karakter) opgericht. De onderneming ontwerpt en verkoopt originele, creatieve en innovatieve helmen voor personen die het fijn vinden om met hun fiets, skateboard, longboard, ski’s, board of inline-skates onderweg te zijn en van het leven genieten. Genoeg keus dus, voor jong en oud.
Koetje boe en pop art
De ‘Moo’, de derde generatie van Nutcase’s Street Sport-helm met een supergrappige koeienprint, is zowel voor fietsers als skaters veilig. Hij heeft een soepeler gevormde buitenschaal, is zeer licht van gewicht, heeft een verbeterde en uitgebreidere ventilatie en een goede pasvorm dankzij een regelbare draairing.
Kapow! is een generatie 3 van de Little Nutty met een waar pop art design en voor veel bekijks zal zorgen bij fietsers en voetgangers. Een geweldig design waar ouders en kind van houden, met eveneens een soepel voorgevormde buitenschaal, lichtgewicht en een erg handige verstelbaarheid met een draairing voor ieder opgroeiend kind.
Jules ©: een ware Vlaamse celeb
Wereldberoemd in België en nu ook als speciale helm te krijgen: de Jules ©-Nutcase fietshelm, een creatie van Annemie Berebrouckx, is een speciale samenwerking met Nutcase. De Belgische auteur heeft stripfiguur Jules © in de Nutcase-helm verwerkt waarmee een speciale doelgroep wordt aangeschreven. Uniek, opvallend, leuk maar boven alles veilig in gebruik: de kwaliteit en uitstekende pasvorm van de helm, gecombineerd met een personage die kinderen van 3 tot 6 jaar zeer sterk aanspreekt, maken de helm een bijzonder cadeau.