Ze is absoluut ‘anders’ dan Barbie en dat vind ik gaaf. De Bratz pop heeft bijzondere schoenen, opvallend grote. Haar gezicht heeft emoties en ze heeft práchtige haren (zowel blond, bruin als zwart… ik mis nog een roodharige). Ze is kleurrijk én ze houdt van accessoires. Natuurlijk beleef ik mooie avonturen met mijn fashionable Bratz pop.
De Bratz pop, ze was even weg, maar is weer helemaal terug. En hoe! De bekende poppen Cloe, Yasmin, Jade en Sasha hebben een nieuwe vriendin Raya. De vijf dames stralen in het speelgoedschap en je ziet meteen dat zij van fashion houden. Zo’n pop wil ik! Dat is het eerste wat ik denk als ik de dames zie. Bij iedere pop worden gave accessoires geleverd en wat ook cool is, er is een Bratz app en emoji’s om te downloaden. Nu verstuur ik berichten met grappig Bratz icoontjes en met de app doe ik niet alleen spelletjes, ik maak ook mode met de Create-It-Yourself Shoppen™.
Create it yourself
Ik ben dol op mode, vandaar dat wij de Create It Yourself Fashion speelset testen. Het vergt even wat tijd en precies knipwerk om de mooie zwartharige Bratz pop, alle accessoires en de ontwerpstudio uit de verpakking te krijgen. Maar dan kan ik ook geweldig aan de slag met verf en stickers. Ik start met de lange witte jurk en spray heel creatief gele en rode verf op de jurk. Ik probeer een sjabloon te maken, maar dat vergt nog even wat oefening. Gelukkig heeft de ontwerpstudio een stevig muurtje, want anders was de verf zo op tafel gekomen. Nu drupt het zo de plastic studio in. De eerste jurk is klaar en ik vind ‘m waanzinnig. Nog even pimpen met wat glitter stickers en mijn pop draagt niet veel later een heus ‘Pien-design’. Op naar het volgende kledingstuk, een top of een rok. Ik leef mij uit en het wordt een kleurrijke collectie. Mijn 'Bratzie' is er blij mee. Mocht ze op zoek zijn naar een nieuw setje kleding… dan wassen we haar outfit gewoon en ga ik opnieuw aan het designen.
Over Bratz:
Na een aantal jaar van afwezigheid is het poppenmerk Bratz vanaf september 2015 weer terug te vinden in de winkels, met een nieuwe boodschap: It’s good to be yourself; It’s good to be a Bratz. Het merk heeft altijd gestaan voor zelfexpressie, individuele persoonlijkheid, diversiteit, zelfvertrouwen en creativiteit. Met de opgefriste uitstraling spreken de poppen een nieuwe generatie meiden aan. Er zijn bijpassende activiteiten die meiden stimuleren om hun eigen droomwereld te creëren en hun eigen identiteit te ontdekken.
De nieuwe Bratz collectie van poppen bestaat uit de volgende thema’s:
•Bratz Hello My Name Is™ - Maak kennis met Bratz®, vriendinnen voor het leven die elkaar inspireren om de wereld om hen heen te ontwerpen en creëren.
•Bratz Fierce Fitness™ - Durf te bewegen! Elke Bratz® in de Fierce Fitness®-collectie showt haar opvallende en prachtig indrukwekkende stijl en favoriete manier om plezier te maken in de zon.
•Bratz #SelfieSnaps™ - Leer de Bratz® kennen via hun selfiestijlen en grappige emoji-symbooltjes. De vriendinnen voor het leven laten hun nieuwe kapsels zien en selfiewaardige zien outfits in hun eigen unieke stijl.
•Bratz Study Abroad - De Bratz® Study Abroad-collectie bevat alle meiden in outfits die zijn geïnspireerd door de landen die ze hebben bezocht.
•Bratz #SnowKissed - De Bratz®-crew gaat de pistes op in deze #SnowKissed™-collectie! Elke pop wordt geleverd met favoriete spulletjes, stickers om te versieren en twee volledige outfits. Eentje voor op de piste en eentje om te relaxen in het huisje. It’s Good to be a Bratz.
De Bratz wereld is te vinden op https://nl-nl.bratz.com/